måndag, mars 23

Tipspromenad!!!

Då är jag klar med frågorna till mitt lilla quiz eller tipspromenad som det också kallas för. Själva idén fick jag från Sara Anderssons blogg, stort tack till henne! Så här går det till!

Svara på frågorna nedan och skicka resultaten till min e-post: khokhlov.vladimir (@) gmail.com. De rätta svaren och poängen kommer att publiceras inom cirka en vecka. Ingen tipspromenad utan vinstpriser så klart. Den som får flest antal rätta svar kommer att få ett helt blogginlägg tillgänat alldeles sig själv! Den som kommer tvåa får en blandskiva av mig och den som kommer trea kommer att få ett vykort! Om två eller flera får exakt samma poäng på första platsen kommer en utslagstväling att anordnas.

1. Vilken regissör har fått högsta genomsnittsbetyget (4,67 av 5.00) av mig på filmtipsets "Regissörsstatistik"?
1. Michel Gondry
X. Stanley Kubrick
2. Lars von Trier

2. Vad är min hobby?
1. Fynda kläder och andra saker på secondhand.
X. Göra blandskivor och måla omslag till med kaligrafibläck.
2. Raida i World of Warcraft.

3. Jag har bestämt mig att lära mig spela på ett musikinstrument. Vilket?
1. Gitarr
X. Bas
2. Trummor

4. Vad pluggar jag?
1. Nationell ekonomi
2. Geovetenskap
3. Juridik

5. Karin har filmat en massa musikvideos under den senaste tiden, vilken av dessa har jag INTE medverkat i?
1. Peter Bjorn och John - Lay It Down
X. Ane Brun - Changing On The Season's
2. Existensminimum - 1993

6. Vilken dialekt är vanlig i trakterna där jag växte upp?
1. Skånska
X. Göteborgska
2. Östgötska

7. Vilket av följande företag har jag inte jobbat på?
1. Coop Sverige AB
X. Iron Man AB
2. International Data Gruop AB

8. Vad är det minst upphetsande?
1. Nätstrumpor.
X. Rött läppstift.
2. Svart Lugg.

9. Vad är det konstigaste jag har lagat enligt många jag känner?
1. Flygande Jakob med spagetti och rödvinssås.
X. Crepês med grisspäck och salt gurka.
2. Panerad flundra med äppelsås och gräddfilsdipp.

10. Vilken av följande klubbar jag har inte besökt under det senaste halvåret?
1. King Kong
X. Baba Sonic
2. Bonden

11. Jag blir mest arg...
1. när jag får ingen mat
X. när jag spelar risk
2. när någon står på fel sida av rulltrappan i tunnelbanan

12. Jag äter helst
1. indiskt
X. thai
2. tapas

13. Hur många bloggar startade jag förra året?
1. 3
X. 2
2. 4

14. Jag har inte varit med om...
1. frågat en skotsk dj om han visste vilka Bellen och Sebastian var och nästan hamnat i slagsmål
X. blivit utkastad från klubben Ace för att jag hade dansat med ett dekorationsträd och sedan smitit tillbaka in via rökrutan.
2. anorndnat en schalgerfestivalkväll för grannarna på Gärdet.

15. Vad tycker jag om Beckfilmerna?
1. Jag har börjat tycka att det är helt okej att slötitta på Beckfilmerna en söndagkväll eftersom vi har bara "skogs-tv" på Lilla Essingen och inte så mycket annat att välja på.
X. Jag har aldrig sett en Beckfilm och det kommer förmodligen aldrig att hända.
2. Jag ogillar Beckfilmerna.

Lycka till! Ska bli otroligt spännande att läsa alla svar!

2 kommentarer:

  1. n3 och nr11 är ju trickfrågor, två svar är ju rätt!!
    och jag vill hellre ha en blandskiva än ett inlägg, så jag får väl sikta på att komma tvåa :D

    SvaraRadera
  2. tänkte inte igenom fråga nr:3 så värst HELVETE! puss

    SvaraRadera