tisdag, april 7

RESULTAT!

Äntligen så kan jag konstatera att tävlingen är avslutad! Det har varit två mycket intensiva veckor med mycket spännande saker på gång men nu har jag äntligen rättat allas svar! Och här kommer det!

Först tar vi rätta svar...

1. Vilken regissör har fått högsta genomsnittsbetyget (4,67 av 5.00) av mig på filmtipsets "Regissörsstatistik"?
1. Michel Gondry
X. Stanley Kubrick
2. Lars von Trier
Mycket enkelt, det var bara att gå in på filmtipset.se och kolla. Nästan alla hade rätt här.

2. Vad är min hobby?
1. Fynda kläder och andra saker på secondhand.
X. Göra blandskivor och måla omslag till med kaligrafibläck.
2. Raida i World of Warcraft.
En till uppvärmningsfråga, om man läser längre ned i bloggen så kan man konstatera att jag är nästan lite besatt av att göra blandskivor och måla omslag till de.

3. Jag har bestämt mig att lära mig spela på ett musikinstrument. Vilket?
1. Gitarr
X. Bas
2. Trummor
Den här var lite klurig, jag har ju en gitarr sedan länge och försöker plinka på den ibland. Dock rätta svaret är bas för att jag, en kille som heter Lars och hans vän Silvia som är bra på att sjunga hade planerat att starta ett band i vår och tanken var att jag skulle spela bas.

4. Vad pluggar jag?
1. Nationell ekonomi
2. Geovetenskap
3. Juridik
Här hade nog alla rätt.


5. Karin har filmat en massa musikvideos under den senaste tiden, vilken av dessa har jag INTE medverkat i?
1. Peter Bjorn och John - Lay It Down
X. Ane Brun - Changing On The Season's
2. Existensminimum - 1993
Karin var med och filmade Ane Bruns video också, dock så var jag inte med.

6. Vilken dialekt är vanlig i trakterna där jag växte upp?
1. Skånska
X. Göteborgska
2. Östgötska
Kanske inte så svårt att lista ut, Västervik ligger ju nästan i Östergötland.

7. Vilket av följande företag har jag inte jobbat på?
1. Coop Sverige AB
X. Iron Man AB
2. International Data Gruop AB
Det var nära att jag skulle börja jobba på Coop sommaren 2005 men jag försov mig till intervjun och hade ingen lust att arbeta den sommaren.

8. Vad är det minst upphetsande?
1. Nätstrumpor.
X. Rött läppstift.
2. Svart Lugg.
Nätstrumpor är möjligen det fulaste som finns enligt mig. Det ser så slafsigt och vulgärt ut.

9. Vad är det konstigaste jag har lagat enligt många jag känner?
1. Flygande Jakob med spagetti och rödvinssås.
X. Crepês med grisspäck och salt gurka.
2. Panerad flundra med äppelsås och gräddfilsdipp.
Ja, jag vet, det låter som en väldigt otippad och opassande blandning, men det har faktiskt hänt, kanske till och med två gånger.

10. Vilken av följande klubbar jag har inte besökt under det senaste halvåret?
1. King Kong
X. Baba Sonic
2. Bonden
En ganska lurig fråga och den stämmer egentligen inte längre. Jag har ju varit mycket på Baba Sonic men inte så mycket alls på senare tid. Man har kanske äntligen insett att man är för gammal och att Baba Sonic har blivit ett ganska trist ställe. Och lite fel blev det, samma vecka som jag publicerade frågorna dök Torgny upp från kallaste och nordligaste Norrland och vi gick på Baba tillsammans. Jag blev utslängd så klart för att jag drack egen sprit inne på toaletten. Hann dock säga hej då till vakterna i alla fall:


Lars och Baba-vakterna.

11. Jag blir mest arg...
1. när jag får ingen mat
X. när jag spelar risk
2. när någon står på fel sida av rulltrappan i tunnelbanan
Mitt ansikte blir först rött sedan mörknar det. Risk är nog ett spel som tar fram mina mörkaste sidor, jag blir rasande arg om jag börjar förlora och bokstavligen kokar, ibland går jag till och med iväg och smygröker för att lätta på trycket. Fast nu har jag blivit bättre på det.

12. Jag äter helst
1. indiskt
X. thai
2. tapas
Thai är väldigt gott men kommer nog aldrig att slå Spenat Vazi eller Chicken Ticka Sizlar serverat rykande och fräsande på ett järnfat. Och så naanbörd ovan på det hela! Indian Garden på Söder är att rekommendera, lika så Miss Goa på lilla Essingen!

13. Hur många bloggar startade jag förra året?
1. 3
X. 2
2. 4
En till enkel fråga, det är bara att gå in på min profil och där ser man alla bloggar som jag har och när jag startade de.

14. Jag har inte varit med om...
1. frågat en skotsk dj om han visste vilka Bellen och Sebastian var och nästan hamnat i slagsmål
X. blivit utkastad från klubben Ace för att jag hade dansat med ett dekorationsträd och sedan smitit tillbaka in via rökrutan.
2. anorndnat en schalgerfestivalkväll för grannarna på Gärdet.
Lite av en trickfråga. Vi har anordnat mycket saker på Värtavägen 66. Men det finns tre saker jag har mycket, mycket svårt för:
1. Melodiefestivalen
2. Idol
3. Let's Dance

15. Vad tycker jag om Beckfilmerna?
1. Jag har börjat tycka att det är helt okej att slötitta på Beckfilmerna en söndagkväll eftersom vi har bara "skogs-tv" på Lilla Essingen och inte så mycket annat att välja på.
X. Jag har aldrig sett en Beckfilm och det kommer förmodligen aldrig att hända.
2. Jag ogillar Beckfilmerna.
Jag är ledsen att göra dig besviken, Daniel :) Nu erkänner jag, det har hänt minst en gång att jag och Karin satt och slötittade på en Beckfilm.


Och nu när alla rätta svaren är avklarade går vi vidare till resultat och prisutdelningen! Som jag hade förväntat mig så blev det ganska många som har lika många rätt.

Så här står det till.

1:a plats: Karin Stenwall 12 av 15 rätt
2:a plats: Erik Rönnbäck 11 av 15 rätt
2:a plats: Torgny Winborg 11 av 15 rätt
3:e plats: Daniel Wasmuth 10 av 15 rätt
3:e plats: Hanna Magnusson 10 av 15 rätt
3:e plats: Anja Wahlund 10 av 15 rätt
3:e plats: Sara Eriksson 10 av 15 rätt
3:e plats: Per Lidholm 10 av 15 rätt
4:e plats: Anna Kastberg 9 av 15 rätt
4:e plats: Oskar Saarela 9 av 15 rätt
5:e plats: Sara Andersson 8 av 15 rätt
5:e pltas: Gustav Halling 8 av 15 rätt

Som ni ser själva blev marginalerna mycket små. Jag drar den slutsatsen att alla ni som har svarat på frågorna känner mig väldigt väl. De som har fått samma poäng har jag rangordnat efter när svaren inlämnades. Nu får jag sätta igång och fixa hela fem fina vykort, två blandskivor och och börja fila på ett inlägg om Karin. En fet prisutdelning med andra ord. Grattis alla ni som vann och stort tack till er alla som deltog i tävlingen! Det har varit ett mycket stort nöje att läsa och rätta allas svar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar