måndag, januari 5

Drömmarna om det nya året.

Hej året 2009!

Jag har varit borta ett tag nu, julhysterin, nyår, jobb ochs å vidare men nu är det ett nytt år och man skall vara glad. Jag börjar med nyårslöften. Jag ska få ner min mage till 2007-års nivå, alltså ingen mage alls och så ska jag blogga mer och jag ska slå ihop alla mina bloggar till ett! Jag tänker inte ge några orealistiska löften som att sluta dricka alkohol eller börja äta bara nyttig mat, det två förstnämnda sakerna får räcka.

Och nu tar vi en sammanfattning av det gånga året

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag åt brysselkål och tyckte att det var gott för första gången året 2008.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag vet inte vad jag hade för några nyårslöften men jag tror inte att jag höll de heller.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Hm, nej, jag är vääl för ung för sånt fortfarande.

Dog någon som stod dig nära?
Min farmor.

Vilka länder besökte du?
Ryssland

Är det något du saknar 2008 som du vill ha år 2009?
Jag är trött på ovissheten och vill bestämma mig för någonting. Jag vill resa mer och sova mer.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
14 mars.


Vad var din största framgång år 2008?
Att få löneförhöjning.

Största misstaget?
Min lathet och slarvighet.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte så att jag har varit sjuk men jag fick en sjukdom i början av året som behandlades bort. Småförkylningar har förföljt mig hela året.

Bästa köpet?
Deo som luktar bambu och Fallout 3-spelet. En blå jacka från Whyred.

Vad spenderade du mest pengar på?
Det har varit det mest utspridda året hittills, kläder, filmer, skivor, tidningar, en hel del utgång. Festivalbiljetter.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att umgås med Karin och åka till Ryssland.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Bob Dylan - Born to run kanske.

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år?
Det går väl alltid upp och ner men det har inte varit några djupdykningar i mörkret och sorg och det är jag glad för.

Vad önskar du att du gjort mer?
Att jag har studerat mer, jag saknar universitetet. Önskar att jag har rest mer och varit statist i fler reklamfilmer.


Hur tillbringade du jul?
Hemma hos Karins mor i Hudik, med karins pappa och syster! Det var underbart.

Blev du kär i år?
Ja!


Favoritprogram på TV?
Något med Ernst säkert och House och Dexter. "Vad blir det för mat" var en favorit i början av året.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.

Bästa boken du läste i år?
Clockwork Orange

Största musikaliska upptäckten?
Det har inte blivit så mycket nytt detta året, det har mest varit längatn tillbaka till gyllene indieåren i slutet av 90-talet och i början av 2000-talet. Min vän Johan har inspirerat mig mest, men vi har ändå ganska olika smaker. Det har varit tillbakablickar på det mesta, jag har lyssnat väldigt mycket på Broder Daniel, Hidden Cameras och Final Fantasy. Årets nyupptcäkt måste ha varit The Notwist och Gentle Touch. Det här får räcka som svar än så länge, jag behöver nog skriva ett extra inlägg om musik här.


Vad gjorde du på din födelsedag 2008, hur gammal blev du?
Jag blev 23 år gammal! Skit också, jag känner mig gammal plötsligt. Jag drack öl och åt god mat med vännerna i Vitabergsparken på min födelsedag!

Hur skulle du beskriva din stil 2008?
Det blev ett ytterligare koftår kanske. Det började med arty och en hel del modinspiration men övergick i koftor senare vid finanskrisen.

Vad fick dig att må bra?
Kolla på bra film, leka med Karin, ha djupa samtal med de närmaste av vännerna, Johanumgänge.


Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Ingen alls, 2008 var det mest opolitiska året. Det blev mest missnöje med regeringen och skolpolitiken framförallt.

Vem saknade du?
Det finns en hel del man saknar hela tiden.

De bästa nya människorna du träffade?
Karins vänner är jättetrevliga och roliga. Nya vänner på jobbet.

En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att vara ett steg före, att vara ute i god tid, ha framförhållning och planera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar