onsdag, oktober 22

Drømmar om Røda torget!

Våra førsta dagar i Ryssland tillbringade vi sjælvklart i huvudstaden Moskva. Vi landade till att børja med på ett ryskt flygplats som heter Sheremetjevo, sedan åkte vi en buss med en galen busschauffør som børjade køra nær Karin høll fortfarande på att kliva på, men det gick trotts allt bra.

Vi åkte till den nærmaste metrostationen och dær møtte oss min kusin Ivan eller som man sæger i Ryssland - Vanya. Efter en lång resa till Moskvas førorter læmnade vi våra væskor i en liten ganska liten tvåa dit min kusin och hans nyblivna fruga flyttade in før kanske några veckor sedan tillsammans med sin pluggkompis Artem. Under helgen då vi var dær var æven Artems fru som pluggar i min hemstad Saratov på besøk. Artem och hans tjej Katya tog øver sovrummet och jag, Karin och Ivan sov i Vardagsrummet. Ganska omstændigt men rætt så trevligt. Den førsta kvællen ¨t vi enkel middag som bestod av pizza Restorante som vi hittade i nærmaste mataffær och efter några øl døk en balja med rysk kaviar fram som egentligen var en muta som min kusin fick av någon kille från hans arbete - ett transport- och logistikføretag. Vi smakade några teskedar, det smakade salt och luktade fisk, ganska flytande, inte så jættemærkværdigt egentligen.

Næsta dag som var alltså en søndag åkte vi till Rysslands hjærta. Vi børjade med en lunch på Pizza Hutt med 3 timmars væntetider før service och sedan så tog vi en promenad førbi en konstagalleri mot Kreml!


Kremlin sedd från Moskvafloden bron.


Jag och Karin tar en turistbild på Røda Torget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar