måndag, september 1

Utställning

Nu när jag är sjuk har mycket tid över till att göra ingenting. Jag har sovit länge för att bli bättre men nu har jag ingen lust att sova mer. Jag börjar bli rätt hungrig och undrar vad jag ska laga för middag. Avokadoröra med vitlök och tomatskivor är det bästa jag kommer på just nu. Fast jag har ingen avokado.

På något konstigt sätt snubblade jag in på Västerviks Tidningens hemsida och läste nyheter där. En av Västerviks konstnärer ställer ut i ett galleri på Götgatsbacken. Han heter Benny Ekman och han har en rätt speciell, lekfull sätt i hans målningar. Det är färgstarka och nyfikna stadsmotiv och andra motiv med människor och djur. Någon gång var Benny Ekman lärarvikarie i högstadiet och när jag gick i åttan hade vi honom som bildlärare några gånger. Han är rätt rolig och jag gillar hans tavlor så jag har en stor lust att åka till den där utsällningen och kolla men dessvärre har jag lite feber och känner mig inte alls sugen på att vistas utomhus idag. Lyckligtvis fortsätter utställningen tills på torsdag.


Konst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar