onsdag, september 17

Turbulens och resefeber

Jag och Karin har köat idag på ryska ambassaden i någon timme för att få veta att vi saknade lite papper, men det var inte stor grej, bara intyg för reseförsäkringen, ett passfoto och en ifylld blanket saknades. Natten innan sov vi inte mycket för att vi råkade stanna kvar fem timmar för länge hemma hos Anja och Oskar för att det var så trevligt!

Efter ryska örnnästet åkte vi till Hötorget och fikade på ett kafé, kändes extra lyxigt och exklusivt nu när det är lågkonjukturstider. Sedan åkte jag till jobbet, där blåser det en hel del stormvindar just nu, inte minst på grund av min blogg. För ca två veckor sedan upptäckte någon på marknadsavdelningen min roliga, skämtfulla blogg om jobbet då de gjorde rutinsökningar om företaget på nätet och genast spred sig rykten om den roliga bloggen på redaktionen. Förra veckan satt min chef bredvid mig och fnittrade sig igenom de inläggsklassikerna som CIO-tungan och Calzonemustaschen, men denna vecka blev det annorlunda. Plötsligt hade någon synpunkter om vad jag fick skriva om i bloggen, hur rubriken på den fick vara utformad och även adressen var det något konstigt med. Det fick visst inte se ut som att det är företaget som står för den, fast alla förstår ju att egentligen så är det jag som skriver bloggen som står för den. Hur som helst fick jag ändra saker och min chef sprang omkring jättestressad och jätteoroad hela veckan på olika möten som handlade om min blogg. Sedan fick jag vara beredd på att tidningen Resume skulle höra av sig till mig och ställa lite frågor. Ingen har ringt mig än, men vem vet om vad som hända skall. Bloggandet har aldrig varit lika hett som just nu känns det plötsligt. Fan, jag hinner typ aldrig rätta alla stavfel där det är lite synd, men åt andra sidan då skulle en del av det komiska värdet i den försvinna. Hela redkationen fortfarande diskuterar bloggen och jag har blivit lite som en tillfällig kändis på förlaget, själv så förstår jag nästan ingenting var all uppståndelese överhuvudtaget kommer ifrån. Men allt det här är en smula roande och intressant.

Jag längtar till att åka iväg nu och är alltmera rastlös, jhag vill att allting ska gå fort och smidigt, alla förberedelser, bokningar och planeringar. Det känns så skönt att det äntligen blir av!

1 kommentar:

  1. DRAMAQUEEN hahahahhaha ååh du måste ju ha älskat bloggens uppvaktande!!!! vad härligt, varför har jag inte hört talas om detta tidigare?!??????

    SvaraRadera