måndag, september 1

Helgen bit för bit

Jag är sjuk idag på riktigt så därför gick jag inte till jobbet idag. I fredags fick jag munsår och var tvungehn att sjukskriva mig, det är ju pinsamt, trotts att jag gick ut och drack ändå. Jag missade helt Karins uttalande om att Mia skulle komma förbi någon gång på morgonen så jag satt lite som vanligt när jag är själv och är ledig naken framför datorn efter att jag vaknade och preis då öppnas dörren plötsligt och en m,änniska kommer in, jag sprang allt jag hade till badrummet och lindade in mig i en handduk. Pinsamt men roligt. Träffade Axel och två till från Västervik och vi åkte till Saltsjö Kvarn på en avskedsfest till Freddys vänner från hennes gamla skola. Det var väldigt trevligt där, ett hus vid vattnet, musik, pingis och dans. Jag drack upp både mitt och Karins vin och sen snyltade jag på Andras vin och fick öl av Per. Sen begav vi oss till Gärdet, vi skulle möta Sara där men hon gick och sov. Taskigt. Sen kom Karin och hennes tre hundra killkompisar. Jag hittade öl och vin att dricka, till slut däckade jag coh vaknade hemma hos Karin. Vi åkte tydligen taxi hem.


Sedan när jag vaknade nästa morgon var det någon som snarkade mig rakt in i hjärnan och jag ont överallt och mina ögon sved och jag ville bara vara någon annanstans, i en dubbelsäng på ett lyxigt hotell med frukostbricka till sängen och en morgonrock. Men så blev det inte. Det blev dock indisk mat på restaurangen Goa vid Brogatan här på ön. Jag var tvungen självklart att beställa en vindalorätt som jag ångrade sedan, det smakade bara frätande syra i munnen och man kände absolut inga andra smaker. Och så rann det från alla porer på mig. Sedan så kollade vi på Karins bror när han spelade basket och drack likte öl. Efter det åkte jag och Karin hem, jag var otroligt glad att vi fick äntligen vara själva i någon timme. Sedan stack Karin iväg till Matilda och jag träffade Erik och Cay och vi drack och åkte till Odenplan till en förfest hemma hos någon Mimmi. Jag sa först att vi var tre, sedan på Odenplan möttes vi upp med Karin och hennes kompisar och plötsligt blev vi åtta. Trotts anstormningen hade Mimmi inte så mycket att säga om det eller så våhgade hon inte bara för att hon kände ingen av oss. Det var en trevligt fest där, fast Per verkade mycket miserabel och onykter. Fåntrattar som var där ville till det överfulla, bratiga F12. Vi smartatare än så, jag, Karin, Erik, Jonte och Tobbe drog till KGB! Och det var verkligen hur kul som helst. Vi shottade vodka för 40 spänn, vilket är billigare än brödet i Polen och så drack vi öl och dansade folkdans till klubb Kalashnikovs dj:s. mycket trevligt. Träffade på Martin där han dansade med oss en liten stund. Sedan åkte vi hem.

På söndag kände jag mig sjuk. Vi hjälpte Hanna att flytta ut från hennes etta snett över gatan. Tråkigt att hon ska flytta. Sedan åt vi thai med Karins papppa och alla Stenwall skulle åka till Hudiksvall, jag stannade hemma, städade lite och åt på Sybilla och hyrde två filmer - den senstaste Rambo och Cloverfield.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar