onsdag, mars 12

The name is Broder Nuckan

Jag kallas numera för "Vladnuck" eller bara "Nuckan".
Jag har mest sovit idag och fikat på String senare. Det var hur trevligt som helst och viktigast av allt, det var roligt. Roligare än vad jag förväntade mig till och med. Det är positivt.

Sedan spelade vi settlers i korridoren och den nya tjejen som jag inte minns vad hon heter och skäms för att fråga vann. Förresten är det ingen som kan hennes namn och ingen vågar fråga. Det är ju pinsamt, för att hon har bott i korridoren i snart två veckor och vi ses varje dag.

Panik, jag måste läsa 200 sidor tills på fredag och reflektera och minnas en massa saker. Men det komemr gå bra, om jag tar tag i det bara.

Och det är onsdag idag, det rycker i alkoholnerven, man vill gå till baba med A och J. Men man får väl leva på minnen från förra veckan. Då var vi där hela natten och drygade oss.





J stirrar på någon eller något, jag klappar honom på axeln. Bild: Anna Kastberg

Bilden togs nog strax innan jag och J gick fram till en tjej som satt i någons killes knä och sa till killen: "Vad håller du på med? Det är ju J:s flickvän!!". Sedan blev det en massa fnitter, Killen blev lite rädd men tyckte "det var roligt". Ibland vet man inte var gränsen för drygheten går, men det är viktigt att ha kul. Och att vara dryg på Baba är nog det enda sättet att ha kul där. Det går ju inte för sig att dansa där, alla hoppar på varandra och häller öl som vildar på dansgolvet.

3 kommentarer:

  1. Du ser ut att var johans psykolog eller nåt.

    SvaraRadera
  2. haha, psykoanalys på baba liksom

    SvaraRadera
  3. Jag är mycket stolt över att vara upphovsman till "nuckan"

    SvaraRadera