onsdag, mars 12

TP, fika och cello

Jag har inte velat ta tag i mitt liv idag heller. Jag gick upp sent, missade ett möte klockan tre då jag skulle köpa en kamera och gick och mötte A och K istället. Vi gick och fikade på något alternativt kafe på Götgatan. Sedan gick vi runt och svettades på H&M. A tyckte att man alltid blev svettig på H&M. Jag har aldrig tänkt på det förut men det stämmer faktiskt, man blir alltid svettig och äcklig på H&M.

Jag skulle åka hem och plugga. Istället åkte vi hem till A och spelade TP.

Då var det dags för dagens citat, vilket egentligen är en felsägning:

- Va, skämtar du eller.
- Nej, Lenin köpte en kebab på PUB.

Egentligen köpte Vladimir Ilyich Lenin (Uljanov) året 1917 en ny överrock på PUB i Stockholm när han var på väg hem från exilen.



Bild: fib.se

Sedan tog jag en lektion i hur man håller i en cello. Jag försökte spela men det lät mest som att någon var väldigt skitnödig.


K såg mest besvärad ut. Bild: Anna Kastberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar