söndag, september 13

Hösten

I dagarna fick jag en present av Johan en skiva av Jesus and Mary Chain, Psychocandy! Det kan vara en av de bästa presnterna jag har fått. Har ju haft musiken på datorn men det är helt annan sak att äga en skiva, jag borde börja samla på vinyl. Skivan släpptes 1985 och därmed är den lika gammal som jag. Varje låt står sig än i dag och även mer än så, det är helt enkelt en av de bästa sivorna jag har hört.

Jag och Johan träffades på St Eriksplan efter skolan i måndags och anjöt varsin Gunters också!

Vi har nog inte ätit hos Gunter sedan i mars i år. Det var gudomligt gott! Hela förra veckan så jobbade jag och pluggade. Till helgen kom Jonathan och vi drack folkan på Telefonplan på en tåmansförfest sedan gick vi på Bröderna Olssons och drack oss berusade på vitlöksnubbar - hur gott som helst och man stinker i flera dagar efteråt! I lördags träffade jag Josefin och Henrietta och vi åt indiskt på söder, något vi har planerat oerhört länge. Och efteråt blev det Bonden - en återkommande favorit där klubben Youth huserade. Medelåldern var mycket låg, nästan för låg men billigt är det och de har god öl. Jag tänkte ta det lugnt i helgen men så blev det inte. Ska försöka ta det lugnt nästa helg men då är det inflyttningsfest hemma hos Sofia och Per, får se hur det går. Hela nästa vecka blir det hästplugg för att vi ska redovisa och lämna ett projektarbete om Östersjöns botten, där vi tog alla prover själav på Askö och vi har även gjort egna analyser, oerhört nördigt och hemskt kul! Jag trivs bra i min klass, den är liten, bara tretton personer, men det känns faktiskt bra trotts att jag saknar så många från i våras som har hoppat av eller läser andra kurser nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar