söndag, maj 3

Äntligen maj

Si så där mindre än 30 dagar kvar innan jag fyller 24 kom jag på att jag har börjat tycka allt mer om Bob Dylan. Undrar om min stigande ålder har något med det att göra eller bara för att Bob Dylan är rätt bra helt enkelt. Inte allt så klart men det blir allt fler låtar. Speciellt I want You, den är dagens världens bästa låt!

Igår förberedde jag mig till tentan, nu är det bara två dagar kvar, jag har läst första kapitlet i boken vilket innebär att jag har 15 kapitel kvar. Självklart kom gårdagens soliga väder i vägen. Pratatde ihop mig med en gammal vän från Västervik som heter Gustav och åkte ut till hans jobb vid Slussen. Han jobbar med speldesign på DICE och vi satt på terransen med utsikten över Gamla Stan och Riddarfjärden, möjligen det bästa kontorsläget i hela stan. Sedan gick vi till Claes Ohlsson och Gustav köpte trägolv till hans balkong. Sedan åkte vi hem, installerade golvet, drack rosé vin, spelade spel och kollade på Robinsson. Det blev en liten utgång sedan till Rival, det blev lite mingel med Gustavs mycket trevliga arbetskamrater.


Gustav


Turistutsikten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar