onsdag, maj 13

Way out west bland annat


Paraplyhäng utanför Way Out West

Med mycket stor sannolikhet så kommer Way Out West att göra det i år igen. Nämligen att vara Sveriges bästa indie-festval med tanke på bandutbudet och stämningen. Fastän det är väldigt stort och fastän det är mycket folk så har Way Out West lyckats otroligt bra. Jag bara älskar Göteborg mer för det! För tredje året i rad blir det en mycket lyckad bandlista. Redan i skrivandes stund har jag räknat ihop tio band som jag jätte gärna skulle vilja se. Ett måste är självklart Patrick Wolf! Sådant går bara inte att missa, jag älskar Patrcik Wolf! Och så är det bland annat Bon Iver, Glasvegas (inte så förvånande) och My Bloody Valentine etc. Och jag antar att det kommer att bli många fler. Jag måste börja spara ihop pengar till biljetten!

För övrigt blir det allt mer reklam på Spotify, det är fortfarande ganska okej men det börjar bli allt mer irriterande! Jag kommer inte att skaffa betalkontot förrän de har verkligen alla artister jag gillar och det lär ju dröja ett tag innan dess. Fast tanken att börja betala bara för att slippa reklam har slagit mig flera gånger. Det som jag stör mig mest på är att det har tillkommit många tråkiga reklaminslag och att intensiteten har ökat. Beror det på deras ökade utgifter eller tvärtom på deras ökade inkomster? Vet inte om jag bara hade fått för mig men det kändes som att förut lät Spotify bli att köra reklam under fredags och lördagskvällar för att inte irritera alla de som spelar musik på livliga förfester. Vet inte om det stämmer med det kändes i alla fall att det var inte så mycket reklam just då. Om det är verkligen sant så är det en väldigt smart marknadsföring. För övrigt tycker jag egentligen att det är okej med reklam i spotify men de borde verkligen komma på ett sätt att anpassa den mer till olika målgrupper. Jag vill exempelviss absolut inte bli avbruten och tvingas höra på Bert Karlssons eller Carolina Gynnings vidriga röster när jag precis myst klart till First Day Of my Life med Bright Eyes, det är mycket avtändande, nästan äckligt och jag blir lätt illamående av sånt.


2008

1 kommentar:

  1. apropå reklam, så tycker jag att det är alldeles för mycket reklam på way out west... man måste gå igenom en hord av reklamstånd och ivriga försäljare för att ens komma in på festivalormådet. jag tycker över huvudtaget att med så mycket spons och reklam så är det ett sjukt högt biljettpris, och det drar ner stämningen enormt! och det är ju bara en stadsfestival, man måste fixa någonstans att bo också...
    sen håller jag faktiskt inte med om att way out west är en indie-festival heller.

    SvaraRadera