söndag, april 26

Våren



Förra veckan så gjorde vi en studieresa till Forsmark med klassen. Vi tittade på kärnkraftverken och hade långa föreläsningar med någon tant från SKB. Efteråt ökade mitt missnöje med kärnkraftverk ytterligare. Hur bra det än lät så konstaterade jag för mig att det finns inget bra sätt att ta hand om kärnavfallet, man har bara kommit på olika sätt hur man kan förskjuta problemmet. Visst kan man gräva ned det i marken i flera år och låta det ligga där men avfallet blir inte ofarligare för det och det bekymrar mig.

Efter lunchen tog vi en promenad in i skogen. Jag och Christoffer lekte krig med eller mot Håkan. Vi kastade kottar på varandra och det var det roligaste på hela resan!



Christoffer är skogstokig!


Håkan fick ducka fort!


Attackerna kom i vågor!


Christoffers vita Converse! Skogstrendigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar