lördag, mars 7

Trois voeux


Titta vad fint det var!

Ibland glömmer man b ort vilken bra och briljant musi k det kanadensiska bandet Arcade Fire åstadkommit. De har nu fallit lite i glömskan, men nu råkade min mp3 spela upp en arcade fire låt åt mig och lysa upp min tillvaro. Det är fint! Mp3 valde snällt "Crown of Love" åt mig och jag sitter och njuter i nästan mörker. Jag är på en lite större ö nu, utanför Stockholm, Mälardalen. Det kan vara fint här ibland, mest på sommaren, då är det underbart här.

Jag ska åka tillbaka tidigt imorgon för att hinna träffa söta fina Karin. Jag skall även träffa Johan imorgon, får se vad vi hittar på. Det blir säkert mycket griseri, Lisa är borta i Göteborg nu och vi får grisa ner oss hur mycket vi vill. Min nyavunna vännen och klasskamraten Håkan föreslog att gå på King Kong och jag har hört att Crystal Stilts spelar på Street, men jag kommer inte att ha råd. Bajs! Saker jag vill göra nu:
* Jag vill ha nya hippa kläder!
* Jag vill köpa Arcade Fire-skivor och andra skivor som jag inte har men vill ha, mestadels gamla skivor, sådana som man vet är bra skivor.
* Jag vill måla också, Adrian skall nog få en blandskiva av mig innan han åker till Japan.
* Jag önskar att Popaganda kom tillbaka i sluetet av maj, lagom till min födelsedag! Accelerator passade också bäst på Frescati!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar