fredag, februari 6

Pysselkväll på Lilla Essingen

Johan var sjuk idag och istället för att gå ut och dricka en massa alkohol och frysa i en kö till någon klubb stannade jag hemma med Karin, Oskar, Adrian och Anja. Vi åt pizza och indiskt och så pysslade vi. Anja hittade en sida på internet som heter cubeecraft, där kunde man ladda ned mallar eller ritningar för en massa olika film-, spel- och seriefigurer. Sedan klipper man ut en schablong och viker ihop den till sin favoritfigur! Hur kul som helst! Jag började med en enkel grej - linuxpingvinen, mest för att den såg så roligt ut men snart ska jag göra Dexter och Mr. Stay Puft from Ghost Busters!!!


Från vänster till höger: Jack Skellington (Nightmare before christmass, Anja), Vault Boy (spelet Fallout 3, Karin), Stormrooper (Star Wars, Anja igen), Tux (Linuxikonen, jag), Vault Boy igen (Adrian) och så Streetfighter-Ken som Oskar bidrog med!

3 kommentarer:

  1. oskar var ju garanterat seriösast :D

    SvaraRadera
  2. jaa lätt! :) anja med, väldigt produktiv!

    SvaraRadera
  3. Är det så lätt som jag hoppas att är? Eller kommer jag sitta med tejp i håret och gråten i halsen ? / BéLa

    SvaraRadera