måndag, februari 9

Project Shadowchaser 3

Igår var jag i skolan. Sedan åkte jag och klasskompisen Håkan till staden och kollade på glasögon och sedan kläder på Weekday. Sen åkte han hem och jag gick och köpte filmer, träffade Erik och vi drev runt på Söder lite för att sedan fika med Anna. Det var lite kallt.

Filmerna skaffade jag i en liten affär på Hornstull som säljer begagnade skivor och filmer, mestadels skräp men kanske en och en annan någorlunda bra film går det att luska fram ur högarna med titlar som Rambo 9, Motorsågsmassakern och typ From The Dusk To The Dawn. Jag valde ut Shattered Glass och Secrete Window sedan fick jag syn på en hylla med "extra rea", alla filmer där kostade 12 kr! Där fanns det nästan bara action och skräck som jag har aldrig ens hört talas om, men oj då tänkte jag, 12 kr! Fiskade upp något som heter Project Shadow Chaser 3 som enligt baksidan handlade om en ond cyborg som härjade runt på en rysk rymdfärja. Låter lite kul tänkte jag och skyndade mig hem för att se den efter att jag fikade med Anna i flera timmar. Nu när jag har sett den kan jag konstatera att det var förmodligen den sämsta filmen jag någonsin har sett. Den är till och med sämre än Lost in Space. Det gnistrar och blixtrar oavbrutet i en och en halvtimme med små avbrott lite då och då för lite halvt debila dialoger mellan huvudpersonerna i filmen. Se den inte med andra ord. Jag spolade förbi ungefär en tredje del av filmen för att inte somna.

2 kommentarer:

  1. secrete (s-krt)
    To produce and discharge a substance, especially from the cells of specialized glands. For example, the islets of Langerhans in the pancreas secrete the hormone insulin.

    Måste bra lägga in mitt veto mot att du påstår dig ha köpt filmen sekret-fönster...

    SvaraRadera
  2. hahahaha! jag låter det stå så här så får det bli ett roligt minne en vacker dag

    SvaraRadera