onsdag, juli 28

Svarta speglar



Mystiken från serien Twin Peaks har spridit sig till lägenheten i Solberga och in i mitt huvud. Det är nästan läskigt på riktigt. Nu är det bara två avsnitt kvar av världens bästa serie och jag dör av nyfikenheten! Har till och med kollat på två avsnitt i rad nu på natten - natten, det är enbart då man ska kolla på serien! Strax efter slutet av avsnitt 20 så satt jag kvar i soffan och en Arcade Fire låt ekade förbi i mitt huvud, Black Mirror, var det. Utan att tänka så mycket så satte jag igång det som var pausat på spotify och (Sufjan Stevens - To Be Alone With You) av någon anledning så kliackade jag på nästa låt inne i en lista med över sju hundra låtar med inställningen Shuffle och gissa vilken låt börjar spelas!!! Jo - Black Mirror så klart!

Nu vågar jag inte gå och lägga mig och kan knappt tänka på att det finns speglar både i hallen, i mitt sovrum och i badrummet. Kanske borde döpa om bloggen till "Je suis à mon mystères".

Måste passa på och säga några ord om Arcade Fires senaste skivsläpp - jag är missnöjd. Det är något som fattas och det låter väldigt platt, platt och desperat. Jag försökte verkligen lyssna mig in i skivan men samma känslan av överextas som jag upplevde när jag lyssnade på Arcade Fires äldre skivor infann sig bara inte, det var till och med väldigt långt ifrån. Jaja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar