onsdag, december 30

2009

ÅRETS ALBUM: Veckatimest!


ÅRETS UPPTÄCKT: Det skulle nog ta hela den här sidan. Jag kan bara säga att i år har jag återupptäckt musiken. Jag var på tre av Sveriges bästa musikfestivaler, gått på minst minst en spelning i veckan under hösten och det kom mycket inspiration nu under den tiden. Om man ska ändå några namn så här kommer årets nyupptäckta favoriter: Bridal Shop, Girls, The XX, The Associates, Antena, Moscow Olympics, Pains Of Being Pure At Heart, The Big Pink, Animal Collective och Local Natives.


ÅRETS ÅTERUPPTÄCKT: En hel drös med 80-tals band som My Bloody Valentine (spelade på Way Out West), Jesus And Mary Chain, Soft Cel, New Order och gamla Bruce och Bob. Även The National, Magnetic Fields, El Perro Del Mar, Saturday Looks Good To Me.


ÅRETS BOK: Hey Princess av Mats Jonsson (nu ändrade jag mig visst).
ÅRETS FILM: Mobilfilmer i fast forward av Per Lidholm
ÅRETS NYKOMLING: Moscow Olympics.
ÅRETS MARDRÖM: Reklamintensiteten på Spotify, RIXfm på jobbet.
ÅRETS REKLAM: Miss Dior Cherie av Sofia Coppola.




ÅRETS DJUR: Grizzly Bear!!!
ÅRETS KONSERT: Owen Pallett i Anneldalskyrkan under Way Out West, det var så sjuklt värt att köa i en och en halv timme i regn och blåst, Owen är är så fin! En av de vackraste och finaste spelningar jag har varit med om! Grizzly Bear på Debaser Medis ganska nyligen, årets mest efterlängtade spelning, de kan verkligen spela sina instrument, helt magiskt!

2 kommentarer:

  1. Snokisnokar lite och såg trappan och bara: "What, det där är ju Torshälla"! Men sedan fattade jag ju. Rätt bra av mig att se det dock!

    SvaraRadera
  2. Haha! Bra jobbat!! Kul att de har Torshälla på sin skiva!

    SvaraRadera