måndag, juli 6

Förra lördag

Förra lördagen vaknade jag som sagt bakis hemma hos Daniel. Vi köpte bröd och sylt, kokade kaffe och åt frukost på en brygga sedan fick jag åka en gratis-färja till Söder.



Sedan fick jag gå till Skanstull och jag tittade på alla roliga husbåtar som fanns längs kajen. Johan ringde och vi bestämde att vi skulle se Broder Daniel-filmen, innan filmen var jag hemma hos Johan och vi åt pizza och spelade tv-spel. Då kom monsterskyfallet och vi hoppas på att det skulle bli översvämning men när vi skulle åka in till staden var det sol igen. Filmen var jättebra!


På väg till Broder Daniel Forever, notera storleken på johans läskmugg!

Sedan åkte vi hem till Agnes och Elias och drack vin och det var hur trevligt som heöst. Vi diskuterade musik. Folket i allmänhet kan inte så mycket om musik kom vi fram till och de flesta är jätteföraktfulla mot en om man lyssnar på band som ingen annan känner igen eller har hört talas om. Men så fort allmänheten ser fördelar med att lyssna på en viss sorts genre eller klä sig enligt vissa regler, det kan t. ex. vara att man får ligga och då är det plötsligt inte lika bögigt att lyssna på The Smiths eller ha tighta jeans etc.

Kön till Debaser var för lång och vi gick till Ace. Jag hoppades på att det skulle bli bra den här gången men det har faktiskt blivit ännu sämre än vad det var för ungefär ett år sedan då jag sist var på Ace. Svennebananer har tagit över stället helt, i alla fall till 90-99 %. Otrevlig personal, vakterna trängs och tar sig friheten att putta dig åt höger eller vänter om de så behagar, ingen vågar ju säga till för att man blir utslängd blixtsnabbt bara man tittar snett på en vakt. Musiken var ändå den största besvikelsen. Det spelades allt mellan himmel och jord, både Peter Jöbäck och Blondie, Michael Jackson och Rage Against The Machine. Jag blev upprörd och bad Daniel spela Joy Division, han bjöd mig på en öl och spelade Love Will Tear Us Apart. Det spelades en låt med Broder Daniel också. Alltså två bra låtar på en kväll!??? Nej, Ace kommer aldrig att bli som förr, det är en döende klubb. Efter Ace åkte jag till Saltsjö Baden på en efterfest med några trevliga unga människor. De tvingade mig att bada och det var iskallt men saltvatten och jag fick Smirnoff!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är synd att Ace har blivit skit. Vore bättre att lägga ner helt och hållet.

    SvaraRadera
  2. ja! så att man slipper dra ditt med en massa förhoppningar som krossas gång på gång

    SvaraRadera