tisdag, maj 19

Att vilja göra saker

Gratis tidningar är trotts allt en bra påhitt. Satt på toan och läste senaste People och skummade mig igenom en bra intervju m ed El Pedro Del Mars sångerska och en del andra intressanta artister. Fastnade på Brent Hunter, i tidnigen tipsades det om låten Hand Over Your Love och den visade sig vara faktiskt väldigt vacker som det påstods i tidningen.



Jag satt och letade efter något nytt att lyssna på Spotify i lördags och upptäckte Iron & Winbe, jhar konstigt nog bara låtit bli att lyssna på bandet senaste åren, fast jag har nästahn alltid kännt till deras existens. Flightless Birs, American Mouth, den är så vacker att jag höll på att smälta första gången jag hörde den. Gud, tänkte jhag, hur kunde jag ha missat allt det här så länge. Sparklehorse de är inte så dumma de heller. De har jag faktiskt lyssnat lite på när jag gick i gymnasiet någon gång för länge sedan (läskigt! gymnasiet känns jättelänge sedan). Jag tror att jag hade något album på datorn i alla fall, men allt försvann när datorn kraschade en gång och det blev inget mer Sparklehorse på hela 6 år! Men nu är de här igen och det är albumet It's a Wonderfull Life som väkcer gamla minnen till liv. Det känns så där bra igen som det alltid gör när man upptäcker något nytt eller något gammalt men väldigt bra. Efter tentan är jag ledig och då kommer jag att göra ne massa blandskivor och måla omslag till! Och jag ska börja illustrera Karins ryska bok! Det kommer att bli så himla kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar