söndag, januari 11

Bondegatan och årets planer

Igår fikade jag med Daniel på String, vi har inte setts sedan somras så det var mycket fint att ses. Han pluggar på Nyckleviken och har inte ens haft tid att sova senaste halvåret, hans engagemang är rätt så faschnerande och kul. Vi gjorde en lista över saker som man borde göra 2009, här är ungefär vad vi kom fram till:

1. Upptäcka mer musik.
(i mitt fall innebär det för övrigt att sluta vara så trångsynt och ge en del andra genrer och artister än de som jag redan lyssnar på en chans, nu sitter jag och försöker med Ulf Lundell och jag har redan lyssnat in mig på Bob Dylan och Bruce Springsteen sedan ett par veckor tillbaka)

2. Gå på fler live-spelningar.
(om man bortse festivalerna så har jag bara varit på en enda spelning året 2008, det var Doris Chrysler på Moderna i början av förra året, så här få spelningar har det inte varit sedan jag gick i lågstadiet).

3. Gå på fler utställningar.

4. Hitta de hippaste och bra klubbarna som man kan gå på, Ace funkar som sagt inte längre.



Inne på Bonden

Det var två punkter till som jag inte kommer ihåg för tillfället men den sista punkten har jag redan hunnit jobba med lite. Per hörde av sig och jag åkte till Hammarbyhöjden, vi spelade spel, en del drack vin jag nöjde mig med ekologisk folköl från Åbro. Jag, Sylvia och Lars snackade om att träffas ett par gånger i veckan och prova spela lite ihop. Sedan har vi försökt hitta någon bra klubb att gå till. Vi utgick ifrån två huvudparametrar: pris och öppettiden. Det skulle kosta så lite som möjligt (helst gratis) och vara öppet så länge som möjligt. Efter en massa och om nej enades vi om att gå till Bonden Bar som stänger i och för sig kl 1 på natten men visade sig vara riktigt bra val. Inträdet är gratis om man bortser då från garderobsavgiften som är oerhört obligatorisk som vi fick veta av de inte hemskt trevliga vakterna. Det är litet och det är mysigt och så är det väldigt bra dj:s. Igår var det en hel del rockabilly, 60- och 70-tals rock och country och twist. Välblandat och rätt serverat. Plus en galen spanjor som klistrade sig fast på alla. Vi dansade och bugade i två timmar och det räckte mycket väl. På vägen ut snodde jag en tomte och den fick vara med en hel del nattliga äventyr, till slut hamnade den i slagsmål med någon "galen tjej" på slussen, men det missade jag eftersom jag åkte hem tidigt. Undrar hur det gick för de andra som gick vidare till Debaser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar