torsdag, maj 15

Jag vill ha en baguette!

I helgen fyllde Karin år. Hon är nu 22, lika gammal som jag alltså i två veckor till. Hon hade en jävligt kul fest hemma hos henne och fick en sköldpadda i tre veckor som födelsedagspresent av sin bror. Den är väldigt rolig och sjukt långsam men söt. Efter festen hemma hos K så åkte de som var kvar (överraskande nog kom Sofia, Per och Jonte förbi!!) till Gärdet för att ha en fet efterfest. Det var en hel del dåligt uppförande, dekadens och flygande saker från balkongen. Och jag lyckades med mitt livs första minneslucka! Jag däckade också.

I söndags önskade jag att jag var nykterist och jag och K åkte till Humlegården och åt frukost med Adrian och andra människor. Överraskande nog var det lika varmt som i öken Gobi, men bara för en dag. Nu är det i princip vinter igen fast utan snö och jag har sjukanmält mig från jobbet idag och hunnit med en liten provspelning till en reklamfilm. Hoppas att det blir något, jag behöver mer pengar till sommarens kommande dekadens. Jag vill köpa ett par shorts också, sådana vita med blå ränder som jag såg på Judit Herr på Hornsgatan. Det var hur heta som helst, direktimporterade från Sydafrika men kostade lika mycket som en genomsnittlig månadslön i Brunei, inte helt okej.

Sommaren är på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar