måndag, mars 10

L'Adorable femme des neiges

Hoppas bara ingen läser det här. Jag ska skriva om spontana tankar, önskningar och drömmar. Det finns inget syfte med det här, men möjligen självrannsakan, jag gör det här för biktens skull och jag vill möjligen hitta ett mönster i det absurda. Jag gör det här för att det är kul också.

Låt oss se.

Det blir genast svårt när man väl börjar skriva. Hur öppen kan man vara? Vilka tankar ska jag skriva om? Vad var det jag tänkte idag?

Jag vaknade sent idag. Jag kände mig mest kåt. Det är alltid lika ensamt att vakna själv. Det är konstigt men dagen efter är man alltid överdrivet upphetsad, vet inte om det är alkoholens inverkan eller om det är så att man är bara extra känslig när man är bakfull och vill ha närhet extra mycket som övergår så småningom i att man blir upphetsad. Nog om det jag skäms redan.

Jag var på bio idag med mina kompisar. Det är inte ofta man går på bio nuförtiden. Inte för att det är tråkigt men för att man glömmer oftast bort det, gör någonting annat istället. När vi satt där i biosalongen tänkte jag på förra sommaren. Då var jag gick jag på bio jämt med en jag träffade då. Jag saknar att vara nyförälskad i en biografsalong.

Jag har också känt något slags panikfylleångest idag. Man är inte riktigt glad när man är bakfull och trött. Jag måste svara på ett meddelande. Fast jag vet inte riktigt hur jag ska svara. Jag blir nervös, jag gillar inte att jag blir det. Hur kan man vara spontan om man vet att någon förväntar sig någonting?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar